A július 3-i zen nap programja

A gyakorlatokat Knud Rosenmayr és Lizzie Coombs dharma mesterek (JDPSN) vezetik.
Az ülések után dharma beszédet tart Kevin Hunt atya és José Ramírez JDPSN. Kevin Hunt atya 50 éve trappista szerzetes, egyben a japán zen hagyomány tanítója. José Ramirez közel 30 éve gyakorol iskolánkban, 12 éve kapott inkát.
Zoom linkért és belépési adatokért kérjük lépjen velünk kapcsolatba.

7:00-7:30
Első belépés
First Entrance
108 LEBORULÁS
4 nagy fogadalom  
108 BOWS
4 Great Vows
7:30- 8:402 x 30 perc ülés  2 x 30 minutes Zen in sitting
8:40-8:50Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
8:50-10:00Reggeli (önállóan)  Breakfast (alone)
10:00-11:50
Második belépés
Second Entrance
3 x 30 perc ülés
KONG-AN  
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
11:50-13:00Ebéd (önállóan)  Lunch (alone)
13:00-14:50  3 x 30 perc ülés
KONG-AN
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
14:50- 15:50Dharma beszéd
Kérdések és válaszok
Dharma Talk
Questions and Answers
15:50-16:10    Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani
4 nagy fogadalom
Körbeszélgetés   
VÉGE  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
4 Great Vows
Circle Talk  
END  

A június 12-i zen nap programja

A gyakorlatokat Hyon Ja zen mester (SSN) és Lizzie Coombs dharma mester (PSN) vezetik.
Zoom linkért és belépési adatokért kérjük lépjen velünk kapcsolatba.

7:00-7:30
Első belépés
First Entrance
108 LEBORULÁS
4 nagy fogadalom  
108 BOWS
4 Great Vows
7:30- 8:402 x 30 perc ülés  2 x 30 minutes Zen in sitting
8:40-8:50Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
8:50-10:00Reggeli (önállóan)  Breakfast (alone)
10:00-11:50
Második belépés
Second Entrance
3 x 30 perc ülés
KONG-AN  
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
11:50-13:00Ebéd (önállóan)  Lunch (alone)
13:00-14:50  3 x 30 perc ülés
KONG-AN
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
14:50- 15:50Dharma beszéd
Kérdések és válaszok
Dharma Talk
Questions and Answers
15:50-16:10    Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani
4 nagy fogadalom
Körbeszélgetés   
VÉGE  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
4 Great Vows
Circle Talk  
END  

A május 8-i zen nap programja

A gyakorlatokat Jan Sendzimir és Lubor Kosut senior dharma tanítók vezetik.
Zoom linkért és belépési adatokért kérjük lépjen velünk kapcsolatba.

7:00-7:30
Első belépés
First Entrance
108 LEBORULÁS
4 nagy fogadalom  
108 BOWS
4 Great Vows
7:30- 8:402 x 30 perc ülés  2 x 30 minutes Zen in sitting
8:40-8:50Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
8:50-10:00Reggeli (önállóan)  Breakfast (alone)
10:00-11:50
Második belépés
Second Entrance
3 x 30 perc ülés
KONZULTÁCIÓK (Jan)  
3 x 30 Minutes Zen in sitting
CONSULTING INTERVIEWS (Jan)  
11:50-13:00Ebéd (önállóan)  Lunch (alone)
13:00-14:50  3 x 30 perc ülés
KONZULTÁCIÓK (Lubor)
3 x 30 Minutes Zen in sitting
CONSULTING INTERVIEWS (Lubor)  
14:50- 15:50Dharma beszéd
Kérdések és válaszok
Körbeszélgetés  
Dharma Talk
Questions and Answers
Circle Talk
15:50-16:10    Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani
4 nagy fogadalom    
VÉGE  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
4 Great Vows  
END  

Az április 17-i zen nap programja

A gyakorlatokat Hyon Ja zen mester (SSN) és Knud Rosenmayr dharma mester (PSN) vezetik.
Zoom linkért és belépési adatokért kérjük lépjen velünk kapcsolatba.

7:00-7:30
Első belépés
First Entrance
108 LEBORULÁS
4 nagy fogadalom  
108 BOWS
4 Great Vows
7:30- 8:402 x 30 perc ülés  2 x 30 minutes Zen in sitting
8:40-8:50Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
8:50-10:00Reggeli (önállóan)  Breakfast (alone)
10:00-11:50
Második belépés
Second Entrance
3 x 30 perc ülés
KONG-AN  
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
11:50-13:00Ebéd (önállóan)  Lunch (alone)
13:00-14:50  3 x 30 perc ülés
KONG-AN
3 x 30 Minutes Zen in sitting
KONG-AN  
14:50- 15:50Dharma beszéd
Kérdések és válaszok
Körbeszélgetés  
Dharma Talk
Questions and Answers
Circle Talk
15:50-16:10    Éneklés
Szív szútra és Nagy Dharani
4 nagy fogadalom    
VÉGE  
Chanting
Heart Sutra (German) Great Dharani
4 Great Vows  
END  

Tavaszi és nyári online zen gyakorlatok

A rendszeres kedd esti gyakorlatok kezdete 18:30.
Havonta egyszer szombaton egynapos gyakorlatot tartunk az osztrák és szlovák szanghával közösen. A gyakorlatokat Hyon Ja zen mester (SSN), valamint Lizzie Coombs és Knud Rosenmayr dharma mesterek (PSN) vezetik. A programok nyelve angol, fordítást biztosítunk.
Zoom linkért és belépési adatokért kérjük lépjen velünk kapcsolatba.

Április

APRIL 06LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GREAT VOWS. DH. TALK
APRIL 13HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVS KONG-AN
APRIL 17 SAT. ZEN DAYHYON JA SSN KNUD PSNSTART: 7 AM TO 16:30. KONG-AN Combined with Vienna, Hungary, Bratislava
APRIL 20LIZZIE PSN22 X 30 MINUTES. 10 MIN. PAUSE 4 GREAT VOWS
APRIL 27HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 10 MIN. PAUSE 4 GREAT VOWS

Május

MAY 4LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GV. KONG-AN
MAY 8 SAT. ZEN DAYJAN SENDZIMIR SDT LUBOR KOSUT SDTSENIOR DHARMA CONSULTATION Combined with Vienna, Hungary, Bratislava
MAY 11HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVS DH. TALK
MAY 18LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVS
MAY 25HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVs KONG-AN

Június

JUNE 1LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4VS. DH. TALK
JUNE 8HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GREAT VOWS
JUNE 12 SAT. ZEN DAYHYON JA SSN LIZZIE PSNSTART: 7 AM TO 16:30. KONG-AN Combined with Vienna, Hungary, Bratislava
JUNE 15LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MINUTE PAUSE 4 GVs KONG-AN  
JUNE 22HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MINUTE PAUSE 4 GREAT VOWS  
JUNE 29LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MINUTE PAUSE 4 GREAT VOWS  

Július

JULY 3 SAT. ZEN DAYKNUD PSN LIZZIE PSNSTART: 7 AM TO 16:30. KONG-AN Combined with Vienna, Hungary, Bratislava
JULY 6HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVs KONG-AN  
JULY 13LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVs  
JULY 20HYON JA SSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVS DH. TALK  
JULY 27LIZZIE PSN2 X 30 MINUTES. 05 MIN. PAUSE 4 GVs KONG-AN  

Közös decemberi online gyakorlás európai tanítókkal

Kedves Dharma Barátaink!

December a szeretet és együttérzés hava. Egyben nagyszerű alkalom arra, hogy találkozzunk, különösen most, amikor a koronavírus mindannyiunk egészségére hatással van, a bezártság miatt pedig lehetetlen, hogy a hagyományok szerint személyesen találkozzunk. A Kvan Um európai tanítói meghívják a világ minden tájának gyakorlóit a következő szombat reggeleken történő Zoom gyakorlásra:

December 5. Bon Shim és Hyon Ja zen mesterek megnyitó, illetve dharma beszédével
December 12. Ji Kwang zen mester dharma beszédével
December 19. Gu Ja és Bon Shim zen mesterek dharma, illetve záró beszédével

A gyakorlások magyar idő szerinti programja:

8:00 Kezdés
8:05 108 leborulás
8:30 Kvan Szeum Boszál ének
8:55 2×30 perc ülés 5 perc szünettel
10:00 Dharma beszéd
10:20 Kérdések, válaszok
11:00 Négy nagy fogadalom

Csatlakozás: https://us02web.zoom.us/j/84813555138…: Zen108 Meeting ID: 848 1355 5138

Gyakoroljunk együtt, és hozzuk el tiszta tudatunk fényét minden körülöttünk lévőnek! A dharmában, sok szeretettel:
Bon Shim, Ji Kwang, Gu Ja, Hyon Ja, Bogumila JDPS, Arne JDPS, Koen JDPS, Yuval JDPS, Knud JDPS, Tolo JDPS

Részvételi díj:
A hó szellemiségének megfelelően, kérünk, támogassatok egy számotokra kedves jótékonysági szervezetet, vagy a Kvan Um európai közösségét, amely aktívan támogatja a tanítványok elvonulásokon való részvételét, illetve a különböző zen eseményeket!
Kwan Um School of Zen / IBAN: DE59 100500 000 190502142/ SWIFT: BELADEBEXXX

Nincs kint vagy bent

Mi a jelentősége a 49 napos szertartásnak?

Chong Hae szunyim dharma mester:
A halálát követően általában a harmadik vagy a hetedik napon tartott temetés mellett a 49. napon is van egy szertartás. A hagyomány szerint a halált követő 49 napra úgy tekintünk, mint arra az időre, amit az elhunyt a tudatossága ellenőrzésére és karmája megemésztésére használ. A buddhista tanítás szerint Dzsi Dzsang Boszál ebben a 49 napban segít az elhunytaknak, hogy láthassák a karmájukat, így amikor visszatérnek, azért születnek újra, hogy segítsék a világot, ahelyett, hogy folytatnák a születés-halál körforgását. A vallásos buddhizmus azt tanítja, hogy van egy élet ebben a testben, utána jön az ideje a vizsgálódásnak, megfontolásnak, majd következik egy új élet egy új testben.
Az igazság azonban az, hogy nem tudjuk, mi történik, amikor meghalunk. A halálra vonatkozó buddhista tanítás segíthet abban, hogy jó érzést, bizonyos fajta biztonságot ad ebben a talányban. Habár ezek a keretek segíthetnek a gyászban, a Buddha azt tanította, hogy eredetileg nincs élet vagy halál. Az igazi éned időben és térben egyaránt végtelen. A nem tudó tudatnak nincs kezdete vagy vége. Szung Szán zen mester azt tanította, ébredj fel ebben a pillanatban, és lásd meg az igazi természetedet. Amikor tartjuk a nem tudó tudatot, akkor pillanatról-pillanatra az élet és halál nagy kérdését vizsgáljuk. A valós értelme a 49 napos szertartásnak felébredni épp most. Valójában, amikor valaki meghal, azt tanítja, hogy muszáj felébrednünk, mert életünk csakis ebben a pillanatban történik (csettint az ujjával). Csak ennyi.
Valójában nem rendelkezünk az életnek nevezett dologgal. Amikor az életünkről beszélünk, általában olyasmikre hivatkozunk, ami a múltban történt, vagy azon tanakodunk, ami talán megtörténhet a jövőben. De ez nem több mint gondolkodni azon, ami már megtörtént, már elmúlt, vagy azon, ami talán soha nem fog megtörténi. A zenben azt mondjuk: A múlt már halott, a jövő pedig csak egy álom. Az úgynevezett életünkről való gondolkodás és beszélgetés közben van valami, amit nem veszünk észre. A jelen pillanatot. Ez a pillanat az egyetlen hely, ahol éppen történik az, amit talán az életünknek nevezhetünk. Valaki halálának elevenbe vágó jelentése: Ébredj fel most!
Szung Szán zen mester azt mondta, csak kétféle ember van, a hamarosan és a később eltávozó. Mindannyian szeretjük azt gondolni, hogy mi a később eltávozók közé tartozunk, de igazából nem tudjuk, vagy igen? Felébredünk vagy folytatjuk a múltról és jövőről való álmodozást? Szertartás alatt a körünkbe hívjuk az eltávozottakat, hogy felébredjenek és felismerjék a helyes feladatukat. Minden buddhát, bódhiszattvát, nagy tanítót és az elhunytat a dharma terembe hívunk, és éneklünk, így mindannyian együtt ébredünk fel. Abban a pillanatban felébredünk, az elhunyt felébred, és az egész világegyetem felébred.
Valaki egyszer azt mondta nekem: úgy tűnik, ezek a szertartások a sok énekkel nem a belső, hanem valamiféle külső buddháról szólnak, a külső buddhák segítségét kérik. Elmagyaráztam, hogy akkor jelenik meg a Dzsi Dzsang Boszál igazi jelentése, amikor egyszerűen csak énekeljük a Dzsi Dzsang Boszált. Ez nem egy elgondolás a Dzsi Dzsang Boszálról. Nem nézünk befelé vagy kifelé. Nem éneklünk semmihez. Elvágunk minden gondolkodást, és csak csináljuk. Ebben a pontban az egész világegyetem eggyé válik. Élet és halál félredobva. Nincs kint vagy bent, jövés vagy menés. Teljesen eggyé válunk Dzsi Dzsang Boszállal. Ily módon valósítjuk meg az életünket.